KAPITOLA 13: Vytvoření úspěšné franšízové příležitosti
Vytvoření úspěšné franšízové příležitosti
Existuje mnoho společností, které se rozhodnou zůstat obchodem s jedním řetězcem a pohybovat se po žebříčku finanční nadvlády tím, že jednoduše kontrolují všechny obchody a prodejny, které otevírají. Na druhé straně existují také společnosti, které se rozhodnou nechat svůj obchod stát se někým jiným tím, že dají veřejnosti příležitost otevřít franšízu. Obě tyto myšlenky jsou důležité, ale vytvoření franšízové příležitosti pro zainteresované strany je něco velmi důležitého, co by bylo dobré pro celou společnost. Pokud povolíte franšízy co nejvíce svobody v jejich smlouvách, je pravděpodobné, že budete chtít, aby se drželi co nejblíže politikám a produktům společnosti, aby nedošlo k poškození názvu společnosti!
Velké společnosti jsou ty, které hlavně umožňují ostatním otevřít franšízové obchody, ale existují i jiné menší společnosti, které by to určitě měly umožnit. Například malá města, která mají obchody, restaurace a obchody, které jsou velmi oblíbené u měšťanů, by měly určitě zvážit, zda umožní ostatním otevřít franšízy na jiných místech. Pokud jste majitelem obchodu v malém městě a chtěli byste vytvořit franšízovou příležitost pro zainteresované jednotlivce, zde je několik pokynů, které byste si měli pamatovat, aby se franšízová příležitost stala úspěšnou:
Je to vaše společnost!
Zda si to nakonec zapamatujete, je jen na vás a jak tvrdě smlouvu vyjednáte, ale hlavní lekcí, kterou si zde musíte zapamatovat, je, že franšízová prodejna vaší společnosti je stále vaší společností, ale je to jen rozšíření produktů a služeb, které nabízíte lidem ve vašem okolí. Když se vás někdo zeptá, zda jsou franšízové obchody povoleny, můžete okamžitě odpovědět „ne“, ale měli byste určitě přehodnotit, protože franšízové příležitosti jsou dobré pro celou společnost i pro jednotlivce, který chce začít.
Dalším problémem, který jde ruku v ruce s zapamatováním si celé společnosti a jejího názvu, je skutečnost, že vy, jako majitel společnosti, máte kontrolu nad většinou smlouvy s franšízovým obchodem. Pokud nechcete, aby se změnil určitý aspekt vaší společnosti, jako je styl sezení nebo společnosti, od kterých nakupujete dodávky, musí to být uvedeno ve franšízové smlouvě! Vše, co souvisí s tím, jak se franšíza prezentuje, je také velmi důležité, aby název společnosti nezískal špatnou pověst!
Vyhláskuj všechno!
Spolu s tím, že se ujistíte, že majitel franšízy zná vaše přání pro samotnou franšízu, něco jiného, co budete určitě chtít udělat, je vysvětlit vše v samotné smlouvě. Ujasnění všeho pro majitele franšízy je důležité, aby nikdo nebyl zmaten!
Všechny tyto věci jsou důležité při zahájení franšízové příležitosti vaší společnosti pro ty, kteří mají zájem je vlastnit! Na druhé straně franšízy, které jsou vytvořeny v názvu společnosti v podstatě znamenají větší zisk pro vás v dlouhodobém horizontu, což je další důvod, proč jsou považovány za dobrý podnik následovat!